Friday, August 12, 2011

~boLA~

Saya memang seorang peminat setia bola.. tp untuk menulis tentang bola, sangat sukar untuk saya lakukan. Namun, perlawanan antara Malaysia dan Singapura yang lalu telah membuatkan saya terpanggil untuk menulis. selepas membaca entry bola dari blogger kesukaan saya Dya (http://dealuvish.blogspot.com/) akhirnya, saya rajinkan diri untuk menulis.

Menang & Kalah??? ya, itu memang adat pertandingan. Namun kekalahan Malaysia pada Singapura sedikit mengecewakan saya kerana Malaysia perlu menunggu beberapa tahun lagi untuk mempunyai peluang melayakkan diri ke World Cup. Nanti, akan adakah pemain Malaysia sehebat Safee Sali.. akan adakAh GK sepaNtas Apek..? mampukah lagi mereka-mereka ini mengekalkan kehebatan untuk menyertai next World Cup..? Siapakah yang mampu menjawab persoalan ini..???

Biarpun Malaysia kalah, namun saya bangga dengan Malaysia kerana pemain kita 100% MALAYSIAN.. tiada pemain import yang digunakan tidak seperti Singapura yaNg kekuatan mereka pada pemain import.. sYAbaS tiGerS..!! u r veRy awesOme..! 2nd game yang diadakan di Kuala Lumpur sangat hebat. Walaupun selepas mata 1-1, pemainan sangat hambar, dan saya tidak merasakan semangat bola wujud pada diri saya.. y..? kerana saya sedih dan tidak sanggup untuk melihat kekalahan Malaysia. sedangkan saya hanya seorang peminat bola sangat 'shock' bila singapura menyamakan kedudukan, apatah lagi pemain-pemain Malaysia. Namun Malaysia, u r the besT..!!

after game, saya dan Bf hanya diam. tidak tahu untuk berbicara tentang apa. saya faham perasaannya, sebab itu saya juga diam. tidak mahu berbicara soal bola kerana saya tahu dye saNgat kecewa dengan kekalahan malaysia.. text dari dya mengembirakan saya. Yes..! ada kawan untuk meluahkan apa yang terpendam.. thanks dya..

sebenarnya ini yang saya ingin luahkan dan coretkan untuk entry bola..

Safee Sali n Amirul Hadi digelar MONYET....!!! sangat terkejut apabila mengetahui cerita ini. memang itu hak manusia untuk bercakap tentang apa, namun harus diingat, siapa sahaja yang kita katakan, dye juga ada perasaan. apatah lagi apabila kita disamakan dengan haiwan. siapakah yang mengeluarkan statement tersebut terhadap safee n Hadi..? dia adalah wife (Hidayah) kepada kapten singapura. ianya sangat giler okHay..! tahukah dye, Safee n Suaminya itu sahabat baik. tak kan hanya keran safee n hadi melakukan style bicycle kick, dye sanggup mengeluarkan statement sebegitu. n adkah dia juga akan mengatakan suaminya monyet bila suaminya itu melakukan aksi bicycle kick..? tak mungkin kan..? mesti dia akan kata suaminya handsome macam Cristiano ronaldo even bicylce kick setakat kena angin sahaja. Dah menang pun still nak kutut Malaysia lagikah..?? susahnya orang yang mentaliti macam nie.. N hopefully, akan Safee Sali dapat menjaringkan goal dengan style bicycle kick nie especially bila lawan Singapura.. baru padaM muka c Hidayah nie.. (“Manusia yang menggelarkan manusia lain monyet, sebenarnya dia ialah monyet.)

p/s :: saya sangat salute dan sukakan GK Farizal. Tahniah Farizal kerana dipanggil semula untuuk menyertai Skuad KebangsaaN.. Namun Apex, u still the best..

No comments:

Post a Comment